2013-01-21 09:02:55

Projekt „Pravila ponašanja u javnim prijevoznim sredstvima“

Na satu hrvatskoga jezika u 5.b razredu obradili smo fantastičnu pripovijetku Mrav u autobusu. Pripovijetka je bila zanimljiva jer na maštovit i šaljiv način govori o bontonu. Inspirirani tom pripovijetkom organizirali smo projekt „Pravila ponašanja u javnim prijevoznim sredstvima“. Projekt je obuhvaćao provođenje i analizu ankete o poštovanju tih pravila. U njemu su sudjelovali učenici 5.b razreda, podijeljeni u četiri grupe. Anketa je provedena u 5.a i 5.c razredu.

            Prva je grupa proučila bonton te zapisala osnovna pravila ponašanja u javnim prijevoznim sredstvima. Nakon toga članovi te grupe izradili su plakat u obliku autobusa, te na njemu u raznobojnim pravokutnicima istaknuli najvažnija pravila. Iduća je grupa potom provela anketu koja ispituje odnos mladih osoba prema starijima u javnim prijevoznim sredstvima. Treća je grupa analizirala podatke. Utvrdila je koji su bili najčešći odgovori na pitanja. Četvrta grupa piše novinski članak u kojem opisuje tijek i zadaću projekta.

            Važno je izdvojiti odgovore koje su učenici najčešće odabirali. Većina je odgovorila da katkad u autobusu ustupa mjesto starijim osobama. Učenici obaju razreda također su se složili da starijim osobama treba ustupiti mjesto jer su one u lošijem fizičkom stanju od mladih, pa im treba pomoć. Također, učenici obaju razreda najčešće tvrde da stariji ljudi trebaju zahvaliti mlađima na ustupljenom mjestu. Djeca nadalje smatraju da je nepristojno gurati se i grubo tražiti mjesto za sebe u autobusu.  Učenici 5.c razreda također misle da je nepristojno pušiti u autobusu.

            Zaključujemo da su djeca naše dobi svjesna pravila ponašanja u javnim prijevoznim sredstvima i spremna ih poštovati.

Napisali: Mark Trivanović i Yves Oblak-Zanki, članovi         novinarske grupe, učenici 5.b razreda


Osnovna škola Stoja Pula